diumenge, 10 de febrer del 2008

Kate + terminal a l'Ubuntu

Avui penjo un post que pot servir a tots aquells que ens hem anat mudant al món Ubuntu i que, a més, tenim la "sort" de programar codi. Jo sóc un d'aquests afortunats i feia temps que tenia instal·lat el Kate (editor de codi). Una de les funcionalitats que trobo més bones del programa és que et permet obrir un terminal a la mateixa pantalla, i tenir així les dues coses obertes sense haver d'anar canviant de finestres.

A la Pompeu també tenen Linux, però Fedora. Allà funciona perfectament, però al meu portàtil em fallava. Després de preguntar durant un bon temps a gent sobre el tema, vaig acabar recorrent a la persona més entèsa del món, Mr. Google. A través seu vaig saber que m'havia de descarregar un paquet des del gestor de paquets (per mi, Synaptic).

I és tan simple com això: Synaptic>>Buscar>>konsole,

konsole

Instal·lar el paquet, obrir de nou el Kate, i funciona!!

Espero que us serveixi!!!

Salut!