dilluns, 22 d’abril del 2013

Solucionar el problema de la brillantor de la pantalla en Ubuntu 12.10

Recentment vaig instal·lar un Ubuntu 12.10 en un portàtil, i quan tot ja estava fet, semblava que no iniciava, mostrant només una pantalla negra. Com que sí que reproduïa els sons típics d'inici de l'Ubuntu, vaig deduir que el problema estava a la pantalla. Al final vaig comprovar que el que passava era que l'Ubuntu s'inicia amb tanta poca llum a la pantalla que no arriba a mostrar res. Pujant la brillantor amb la tecla corresponent, es veien les opcions d'inici de sessió. 

Com que haver de fer això cada vegada que s'engega l'ordinador, és una mica molest, vaig posar-me a buscar una solució. I és força senzilla:

Primer cal fer, en un terminal

$ sudo cat /sys/class/backlight/acpi_video0/max_brightness

Això ens mostrarà un numero, que és el nivell màxim de brillantor de la pantalla (en el meu cas, 10). Després, editem l'rc.local
$ sudo gedit /etc/rc.local

I afegim aquesta línia al final del 

echo 10 > /sys/class/backlight/acpi_video0/brightness

On 10 és el màxim de brillantor (o el que preferim d'inici). Fet això, reiniciant l'ordinador n'hi haurà prou perquè s'iniciï amb la brillantor correcte.

Espero que us serveixi!